Budi gospodar svoga vremena iliti Time management tips
Time management tips
Dobro došli natrag na AELA BLOG!
Svi u danu imamo na raspolaganju 24 sata kako bi napravili sve što želimo, ali dosta ljudi ne zna tih 24 sata maksimalno iskoristiti u svoju korist. Budimo realni većina ljudi planira jako malo ili čak uopće ne planira što će taj dan raditi, nego idu u svaki novi dan kao muhe bez glave i pokušavaju riješiti probleme koje im život donosi. Ne kažem da sam ja sada najveći stručnjak za organizaciju, ali željela bih s vama u ovom postu podijeliti savjet, dva, tri o tome kako ja najbolje iskorištavam svo vrijeme koje ne provedem spavajući.
1. Grupiraj zadatke
Najjednostavnije rečeno, ako imate više poslova koje trebate obavljati u tjednu odredite si dane na koje ćete odrađivati obaveze za određeni posao. Uzmimo npr. ovakvu situaciju student ste, imate još neki svoj posao sa strane, radite na nekom projektu te pišete knjigu. To su 4 stvari za koje u tjednu trebate raditi određene stvari te umjesto da svaki dan radite sve pomalo odredite si takav raspored da ponedjeljkom radite sve što bi se taj tjedan trebalo za svoj posao, utorkom ujutro pišete knjigu, a utorak popodne i srijedu radite na projektu te ostatak tjedna ste vrijedni student. Tako ćete maksimalno iskorisiti vrijeme a i meni se ovo pokazalo kao jedan od najboljih načina rješavanja svih obaveza.
2. Odbaci kilometarske TO-DO liste
Nemojte, ali stvarno nemojte imati TO-DO liste za 17 stvari koje trebate napraviti. Nikakve koristi od toga nema. Ne morate pisati na taj popis da morate skuhat ručak ili uključit veš mašinu i onda to ponosno prekrižiti i misliti kako ste baš bili produktivni. Niste. Kuhanje ručka ili pranje odjeće nisu obaveze, to su životne potrebe. Vjerujte mi i ja sam bila nekad takva. Nije realno loše i napisati tako dugačak popis stvari koje trebate napraviti, ali ono što trebate naučiti je odrediti prioritete tj. odrediti npr. 3 stvari, od onih 17, koje danas morate odraditi. I od te tri stvari odrediti onu najbitniju i na njoj početi raditi i ne prekidati dok je ne završite. Možda nekad nećete ni stići odraditi ni te tri najbitnije, a kamoli onih 17 od kojih ste krenuli, ali odradit ćete onu najbitniju i to je uspjeh. To znači biti produktivan i uspješan te je to pokazatelj optimalnog iskorištenja vremena. Jer što ti znači ako 5 stvari u danu započenš i nijednu ne završiš? Apsolutno ništa.
3. Multitaskig = najveće zlo
I za kraj vam donosim najveću zabludu što se tiče time management-a, a to je multitasking. Ako mislite da sve super radite ako paraleno radite na više stvari i da ste baš super iskoristili vrijeme, NISTE. Multitasking je najgora moguća stvar koju možete raditi, a razlog je vrlo jednostavan. Naime, vaš fokus tada nikad nije 100% na jednoj stvari i velika je vjerojatnost da ćete nešto pogriješiti ili previdjeti te baš ni jednu stvar nećete najbolje moguće odraditi, uvijek će nedostajati ONO NEŠTO... I zato odučite se od multitaskinga. Btw. i multitasking vam je kada radite nešto i onda vam stigne poruka ili mail o nečem desetom i vi krente na to odgovarati. Automatski vam fokus pada sa onoga što ste radili i možete se slikat. Zato probajte Pomodoro tehniku dok radite. Pomodoro tehnika vam je u biti to da radite 25 minuta nešto i samo ste skoncentrirani na tu jednu stvar te nakon tih 25 minuta slijedi 5 minuta pauze, pa onda opet 25 minuta rada i sve to tako ponavljate dok niste gotovi s poslom. Po meni je ovo jedna od najboljih tehnika, pogotovo ako ste netko kome je teško biti skoncentriran na rad kroz duži vremenski period.
“Lack of direction, not lack of time, is the problem. We all have twenty-four hour days.”- Zig Ziglar
Primjedbe
Objavi komentar